23. října 2013

«Kosmetika» Tipy na krycí make-upy (aneb jak zamaskovat akné)

Jak jsem v minulém příspěvku slibovala, seznámím vás s make-upy, které celkem dobře zakrývají akné, a to i bez použití korektorů. Vyzkoušela jsem jich celkem dost (jen se vyhýbám těm z drogerie, protože většinou obsahují látky, které ucpávají póry a mohou akné zbytečně zhoršovat). Testovala jsem ty z lékáren i zabrousila do parfumerie a nakonec do krámu s přírodní kosmetikou. Fotky jsou pořízené v mé nejhorší fázi (ale chtěla jsem vás trošku ušetřit, takže z té lepší strany ;-)), kdy jsem toho na zakrytí měla opravdu hodně a mnoho pupínků bylo vystouplých tak, že 100% krytí jsem ani čekat nemohla. Takže se podíváme, co make-upy s mou rozhašenou pletí všechno svedly.

Tady jsou moje vyzkoušené 3 druhy make-upů (a jeden vysoce krycí BB cream):

 1. Misa Cho Bo Yang BB Cream No. 2

Misa Cho Bo Yang BB cream_akne

Můj první a vlastně i jedinný BB krém. Když jsme se z Austrálie vraceli domů přes Soul a já tam viděla ty plné regály BB krémů, nemohla jsem odolat. Ten pro mě pravý jsem si vybírala asi hodinu! A skončila u tohoto ze dvou důvodů: je určený i pro problematickou pleť, má vysoce krycí schopnosti a ze všech korejských BB krémů je jeden z těch nejtmavějších.

S tímto BB krémem nepotřebujete už téměř nic, ani krém, ani moc korektoru, pleť rozjasní, sjednotí a zakryje všechno, co to jde. ALE přišlo mi, že i když má obsahovat nějaké hojivé složky a je určený i na problematickou a mastnější pleť, zacpává póry. Je to můj subjektivní názor, četla jsem na něj zase naopak hodně pochvalných hodnocení. I přesto, že jsem byla s jeho krytím a celkovým vzhledem na pleti spokojená, raději jsem ho z mé denní zkrášlovací rutiny vyřadila. No škoda, BB krémy nechám někomu jinému, za pupínkatou pleť mi nestojí :-)

BB_cream_akne_pred a po

2. Clinique Anti-Blemish Solutions make-up + La Roche-Posay Toleriane Teint

clinique_makeup_akne

O make-upu Anti-blemish Solutions od Clinique, který je určený přímo na problematickou pleť jsem už psala zde. Považuji ho za jeden z nejlepších make-upů, pokud vás trápí akné. Vůbec neucpává póry a řekla bych, že akné spíš léčí. Jenže za to se platí daní v tom, že málo kryje :-/ Udělala jsem tedy hon na výkonný krycí make-up, který zároveň nesmí ucpávat póry (tzn. být nekomedogenní). Za tímto účelem jsem šla do lékárny a vyzkoušela snad všechny druhy make-upů od všech dostupných značek a tento od La Roche Posay mi přišel nejlepší. Na obalu se uvádí, že je vhodný pro citlivou pleť a je právě nekomedogenní. Co se týče krytí je vážně nepřekonatelný, zamaskuje skoro vše a to bez efektu masky! Pleť vypadá stále přirozeně. Jenže mně po několika aplikacích přišlo, že stejně ty póry ucpává a pleť se mi po něm zhoršuje. Co teď? Oba dva make-upy jsem nakombinovala, do toho od Clinique jsem kápla malinko Toleriane a vyšel mi z toho skvělý krycí make-up, který už ani pleť příliš neucpává. Pro mě top tekutý makeup :-)

Clinique antiblemish solutions_ Toleriane

3. Minerální make-up

mineralni makeup_akne
Obrázek nalevo: moje výbava při nanášení minerálního makeupu, několik druhů štětců je nutností. Tvářenku od Bare minerals vlastním už velmi dlouho a přijde mi, že skoro nemizí a navíc má nádherný odstín!

Až do vypuknutí mých problémů s pletí jsem o tomto typu make-upu neměla ani páru. V drogerii totiž na něho nenarazíte a v Sephoře ho zastupuje jen jedna značka (Bare minerals). Celou dobu jsem si myslela, že je to jen určitý druh pudru. Ano, vypadá to tak. Jenže tento pudr je vážně kouzelný. Od této doby už nechci žádné tekuté make-upy ani vidět! V čem jsou minerální make-upy jiné a tak dobré? Jsou zcela přírodní, vůbec nezacpávají póry (asi první make-up, po kterém mám čistější pleť) a dokonce ji i lehce uzdravují (většinou obsahují zinek), poskytují přirozenou ochranu proti UV zaření a vysoce kryjí . Tedy můžete si jejich krycí schopnosti přizpůsobit vrstvením (a přitom stále kůže bude krásně dýchat). Řekla bych, že tyto make-upy měly i velký vliv na mém zlepšení pleti.

Jediné mínus spatřuji v tom, že aplikace trvá déle (hlavně, pokud máte tváře posetou tolika červenými boláky jako já) a upřímně malinko méně kryjí i vyhlazují oproti syntetickým tekutým make-upům. Ale zase na druhou stranu víte, že vám na pleti nezpůsobí žádnou neplechu, takže tyto drobnosti se dají přehlédnout.

U minerálních make-upů nemáte takový výběr, jako u těch klasických tekutých, kterých existují mraky a společnosti se předhání stále s nějakými hi-tech vylepšováky. Takže nemusíte donekonečna zkoušet x značek a hledat pro vás to pravou. Asi světově nejznámější je už zmiňovaný Bare minerals (který však obsahuje bismuth chloride, jež může pleť dráždit a v některých případech i její stav zhoršit a navíc je ze všech nejdražší, takže tomu jsem se vyhnula), Everyday Minerals, Lily Lolo (používám momentálně a celkem spokojenost), Pure&Simple a možná ještě pár menších značek.

Na obrázcích vidíte srovnání s tím od EDM a Pure&Simple. Od obou jsem si objednala pouze vzorečky různých odstínů, abych vyzkoušela, jak mi vyhovují (zvolit si totiž správný odstín minerálního makeupu, který odpovídá podtónu vaší pleti, je to totiž zásadní). EDM sice měl o něco vyšší krytí, ale zkoumala jsem jeho složení a zjistila, že obsahuje lauroyl lysine (aminokyselina vyrobená z kokosového oleje, která se řadí na list ingrediencí zhoršující akné), takže z opatrnosti jsem si následně objednala plné balení make-upu Pure&Simple, se kterým jsem byla opravdu velmi spokojená! Na obrázku může vidět oba dva v akci.

Jen s nanášením si musíte prostě jen vyhrát. U Pure&Simple jsem si objednala i korektor, který však lehce pod make-upem prosvítal a dělal mi světlejší fleky. Korektor jsem časem vynechala a make-up už vypadá celistvěji. Když jeho krytí štětcem vrstvíte a ještě malým štětečkem nanesete na červené fleky vrstvu navíc, krytí je téměř 99%.

mineralni makeup_akne_pred a po

Možná ještě o minerálním make-upu udělám příspěvek zvlášť, čím a jak ho nanášet a jak docílit jeho maximálního krytí. Měly byste zájem?

Čím zakrýváte nedokonalosti na pleti vy? Máte zkušenost s nějakými výše uvedenými make-upy?

Poznámka: Tento příspěvek najdete i na mých nových stránkách mamou-stylove.cz. Od 28.10. budou moje nové příspěvky už jen tam, tak si je prosím přeuložte v Bloglovinu a dalších sledovacích stránkách...Děkuji ;-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za vaše milé komentáře a názory.